Selasa, 09 September 2014

Download PDF Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies (Good to Great, Band 2), by Jerry I. Porras

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Über den Autor und weitere Mitwirkende

Jim Collins is a student and teacher of what makes great companies tick, and a Socratic advisor to leaders in the business and social sectors. Having invested more than a quarter-century in rigorous research, he has authored or coauthored six books that have sold in total more than 10 million copies worldwide. They include Good to Great, Built to Last, How the Mighty Fall, and Great by Choice.Driven by a relentless curiosity, Jim began his research and teaching career on the faculty at the Stanford Graduate School of Business, where he received the Distinguished Teaching Award in 1992. In 1995, he founded a management laboratory in Boulder, Colorado.In addition to his work in the business sector, Jim has a passion for learning and teaching in the social sectors, including education, healthcare, government, faith-based organizations, social ventures, and cause-driven nonprofits.In 2012 and 2013, he had the honor to serve a two-year appointment as the Class of 1951 Chair for the Study of Leadership at the United States Military Academy at West Point. In 2017, Forbes selected Jim as one of the 100 Greatest Living Business Minds.Jim has been an avid rock climber for more than forty years and has completed single-day ascents of El Capitan and Half Dome in Yosemite Valley.Learn more about Jim and his concepts at his website, where you’ll find articles, videos, and useful tools. jimcollins.com

Produktinformation

Taschenbuch: 368 Seiten

Verlag: HarperBusiness; Auflage: 3rd ed. (24. Juni 2004)

Sprache: Englisch

ISBN-10: 0060516402

ISBN-13: 978-0060516406

Größe und/oder Gewicht:

13,5 x 2,1 x 20,3 cm

Durchschnittliche Kundenbewertung:

3.8 von 5 Sternen

40 Kundenrezensionen

Amazon Bestseller-Rang:

Nr. 2.541 in Fremdsprachige Bücher (Siehe Top 100 in Fremdsprachige Bücher)

Eine Pflichtlektüre: Collins untersucht mit wissenschaftlichen Methoden, was Unternehmen, die extrem erfolgreich über mehrere Dekaden sind, so sehr, dass sie sich den Status als Legenden erarbeitet haben, also was diese anders machen, als Unternehmen, die ebenfalls groß und bekannt sind, aber nur Phasenweise erfolgreich sind. Um noch genauer zu sein, er stellt Unternehmen gegenüber, die zur gleichen Zeit, in der gleichen Branche unter den selben Bedingungen gegründet wurden, und somit absolut die selben Chancen hatten. Aber jeweils nur eines von den Vergleichspaaren hat den nachhaltigen Erfolg geschafft und ist zu einer Ikone geworden, das Andere eben nicht.Die wissenschaftliche Analyse wird von Colins spannend vorgetragen, mit anschaulichen Metaphern und lebendig geschilderten Beispielen. Die meisten Analysen kann ich gut nachvollziehen und finde sie voll überzeugend. Nur selten denke ich mir, das kann man auch anders sehen.Bei diesem Produkt habe ich stundenlang nach einer Angabe zum Umfang gesucht. Es sind insgesamt 5 CDs. Daher vermute ich, es ist zum Original etwas gekürzt. Aber ich vermisse aber nichts. Collins packt die Botschaft in wenige, einfache Prinzipen. Er beginnt mit den Prinzipen und einer kurzen verteidigung seiner Argumentation, dann kommt die ausführliche Analyse mit Beispielen und Storys, dann kommt eine Zusammenfassung der Prinzipien, am Ende kommen noch ein paar typische Fragen und Antworten. Der Umfang ist voll ausreichend.Collins liest seinen Teil mit großem Engagement und sehr lebendig, als würde er eine Rede vor einem interesserten kritischen Publikumhalten. Er geht richtig mit. Er wechselt sich jedoch mit seinem Co-Autor Porras ab. Der liest eher gelangweilt, etwas schleppend und etwas nuschelnd.

In this book Collins tries to answer the question, what differentiates truly exceptional companies from others.Therefore he compares 18 successful and long-lasting companies with their top competitors from their beginnings to the present day.This outstanding book sums up his results.Interesting, easy to read and inspiring – a must read for all kinds of “managers”.

Zentrale Hinweise sind gut, aber insgesamt wenig Gehalt das ganze. Titel klingt vielversprechender als es dann tatsächlich ist. VG Ein Leser

The concept behind this book is brilliant: What makes companies that outperform their peers for decades enjoy that success. The most important lesson of this book is to create lasting ways of managing your business successfully, that will outlive the skills and perspective of any one person, no matter how talented. The book is fun to read. I liked the way the ideas were described: Big, hairy, audacious goals is a fun concept just from the title. One of the most useful ideas is that we need to hold conflicting ideas in our minds, such as "do more" and "spend less". English often suggests that conflicts exist in what can be done that do not really exist in practice. This book is outstanding for "telling it like it is". Of particular interest to investors will be the stock-price charts showing how valuable these lessons are for public companies and their shareholders.

For me, one of the most interesting components within Build to Last is the authors' discussion of what they call the Big Hairy Audacious Goal (BHAG) "which engages people -- it reaches out and grabs them in the gut. It is tangible, energizing, highly focused. People 'get it' right away. It takes little or no explanation." As Collins and Porras discovered, "The BHAGs looked more audacious to outsiders than to insiders. The visionary companies didn't see their audacity as taunting the gods. It simply never occurred to them that they couldn't do what they set out to do." This same attitude is found the Great Groups which Warren Bennis and Patricia Ward Biederman analyze in Organizing Genius. Members of Great Groups have absolute confidence in what they and their associates can accomplish: "Of course we can create full-length animation films such as Snow White and the Seven Dwarfs....Of course we can design a user-friendly personal computer....Of course we design an aircraft which is essentially invisible to radar...." Failing to achieve a BHAG was unthinkable to them.Build to Last is a superb achievement. There is perhaps no better source of information to enlighten and guide efforts to achieve evolutionary progress. Its value is not derived from what Collins and Porras know; rather, from what their rigorous examination of visionary companies reveals. It remains for each reader to determine for herself or himself which revelations are most relevant...and then act upon them with discipline, tenacity, and -- yes -- patience. A single retail store in Kemmerer (WY) or Bentonville (AR) did not become a multi-billion dollar global corporation overnight. (Collins and Porras do not include JCPenney and Walt-Mart among the companies they discuss.) Every visionary company had to begin somewhere. For those who are determined to build the next generation of visionary companies, Collins and Porras explain how.

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